Så ofte bør du bytte annonse

Publisert January 16, 2024

av Josefin Söderqvist, B2B Marketing Specialist

Annonser med tydelige budskap og godt design er best egnet til å fange oppmerksomheten til potensielle kunder. ​Likevel vil de fleste merke et fall i interesse for en annonse som har gått over en viss tid, uansett hvor god den er.

Når en annonse har blitt vist til den samme målgruppen flere ganger, over en periode på noen måneder, vil den etterhvert bli vanskeligere å få legge merke til for leseren som får den opp på skjermen. Når annonsen din ikke blir lagt merke til lenger, er det på tide å bytte den ut!

Her kommer 4 kjappe tips til en annonse som blir lagt merke til.

  1. Vær relevant: Annonsen bør appellere til riktig målgruppe med et budskap som fenger dem.
  2. Vær tidsriktig og aktuell: Er det høst, vinter, vår eller sommer? Halloween, jul eller påske? Tilpass annonsens farger og innhold i forhold til årstiden.
  3. Vær kort og korrekt: Potensielle kunder ser på en annonse i maks et par sekunder. Annonsen bør derfor vekke nysgjerrigheten raskt og være fri for skrivefeil.
  4. Ikke vær redd for å prøve: Bytt annonse eller vis flere annonser til målgruppen din samtidig. Slik finner du svaret på hva som funker best.

Det finnes ingen regel uten unntak, men vi anbefaler likevel at du bytter annonse minimum hver tredje måned.

Har du fått med deg disse?