Så enkelt får du tak i lokale kunder i ditt område

Publisert December 9, 2024

av Josefin Söderqvist, B2B Marketing Specialist

Når du bestiller en annonseplass som ukens lokale annonsør får du stor lokal synlighet på Norges mest leste nettaviser, i den kommunen du selv ønsker. Du kan altså treffe din lokale målgruppe i aviser som VG, Aftenposten, E24, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad.

“En unik mulighet for små bedrifter til å bli oppdaget av kunder i de
største nettavisene”
, sier Simen Kolstad Lindblad, Marketing Manager hos Schibsted.

Hvorfor være ukens lokale annonsør?

Simen forklarer hvordan denne annonseplassen er spesielt utviklet for små bedrifter som ønsker effekt fra hver annonsekrone. Annonsen din får en fremtredende plassering på mobil, på tvers av Schibsteds nettaviser, i ditt nærområde.

 

Du blir vist fram som ukens lokale annonsør i én hel uke, fra mandag til søndag, slik at du kan fremheve kampanjer, produkter eller arrangementer for et lokalt publikum.

“Perfekt for små bedrifter som ønsker å teste
annonsering i stor skala, men med et lokalt fokus.”
– Simen Kolstad Lindblad, Marketing Manager hos Schibsted.

Høy synlighet hos lokale kunder.

Det unike med å være ukens lokale annonsør er at annonsen din blir vist på den aller første annonseplassen i artikler og på forsiden av alle de store Schibsted-nettavisene. 

Vi sørger for at annonsen din er noe av de første kunder i ditt område ser når de er inne på en av våre nettaviser. Dette gjør at budsjettet ditt brukes så effektivt som mulig, forklarer Simen.

Kun 5 annonsører per uke.

Mange annonsører er redde for å drukne i mengden, når de skal bruke penger på annonsering. De vil ha valuta for pengene. 

Simen nikker gjenkjennende og forklarer: Derfor har vi satt en grense på antall annonsører per uke. Maksimalt fem bedrifter kan annonsere samtidig, og disse tilhører forskjellige bransjer. På denne måten slipper du å kjempe mot direkte konkurrenter.

Du får en høy “share-of-voice” (SOV), som betyr at din annonse vises hyppig og med stor gjennomslagskraft for ditt lokale publikum.

Hva koster det å bli ukens lokale annonsør?

•  En kampanje i én uke, i en stor kommune som Drammen, koster 5 495,-.

•  I mindre kommuner, som Lillehammer, ligger prisen på 1 995,- per uke.

•  Du kan altså tilpasse annonseringen din både etter budsjett og område.

Hvordan bli ukens lokale annonsør?

For å bli ukens lokale annonsør må du bare fylle ut et kort kontaktskjema. Vi kontakter deg per telefon (eller mail om du er opptatt) og legger bestillingen for deg. Fort gjort!

Gratis annonseproduksjon inngår i tilbudet. Du må sende oss et bilde, logo og et annonsebudskap på under 50 tegn, så lager vi en profesjonell annonse for deg.

Du får også tilgang til Schibsted Admarket, der du enkelt kan følge med på resultatene dine underveis.

Start kampanjen din nå og bli ukens lokale annonsør i din kommune.

Ukens lokale annonsør – kort fortalt.

 

• Lokal synlighet på Norges største nettaviser: Din annonse vises kun for brukere i din kommune på nettaviser som VG, E24, Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad.

• Eksklusiv plassering: Med en plassering øverst på siden på mobil blir din annonse garantert lagt merke til.

• Begrenset konkurranse: Kun fem annonsører per uke i hver kommune og alle fra forskjellige bransjer, slik at du får maksimal synlighet.

• Kostnadseffektiv løsning: Prisen på kampanjen tilpasses størrelsen på kommunen, noe som gjør det mulig for små bedrifter å annonsere i store medier.

• Gratis annonseproduksjon: Vi hjelper deg med å sette opp en profesjonell annonse, slik at du kommer raskt i gang med din kampanje.

Har du fått med deg disse?