Hva er CPM, og hvorfor bruke det?
CPM betyr “Cost Per Mille” og innebærer at du betaler per tusen visninger. Vi ser at CPM-kampanjer passer for bedrifter som ønsker å nå ut til svært mange mennesker, bygge merkevarekjennskap og øke synligheten sin i markedet. “Med CPM sikter vi på å bygge merkevaren over tid. Det er en effektiv strategi for langsiktig effekt”.
Slik setter du opp en CPM-kampanje i Admarket
- Velg en merkevarebyggende strategi: Vi anbefaler emosjonelle budskap og bred synlighet for å styrke forbindelsen til målgruppen din.
- Velg plattformer og enheter: Plasser annonsene dine i noen av Norges mest leste nettaviser som VG, Aftenposten eller E24. Vi hjelper deg også med å velge riktige enheter, enten det er mobil, nettbrett eller PC.
- Spesifiser målgruppen: Vi tilbyr avansert målretting for å sikre at annonsene dine treffer den rette målgruppen.
- Sett budsjett og kampanjeperiode: Velg hvor mye penger du vil bruke over hvor lang tid, så sørger vi for at kampanjen din gir maksimalt utbytte innenfor budsjettet ditt.
Last opp annonsen din: Har du alt klart er det flott! Trenger du hjelp? Da har vi “4 tips for effektiv annonsering” her.
Opprett din CPM-kampanje nå
La oss hjelpe deg i gang. Registrer deg hos Admarket og gjør det selv, eller kontakt en av våre rådgivere for personlig oppfølging. Vi hjelper deg til en sterkere merkevare!
Tips: Book minst 10 % Share of Voice (SOV)
Ved å sikre minst 10 % SOV får du optimal synlighet. Dette gir annonsen din en tydelig og sterk tilstedeværelse, noe som øker sannsynligheten for at den blir lagt merke til og husket av målgruppen.