Bygg en sterkere merkevare med en CPM kampanje

Publisert December 9, 2024

av David Somngam Reuterdal, Digital Marketing Specialist

Hva er CPM, og hvorfor bruke det?

CPM betyr “Cost Per Mille” og innebærer at du betaler per tusen visninger. Vi ser at CPM-kampanjer passer for bedrifter som ønsker å nå ut til svært mange mennesker, bygge merkevarekjennskap og øke synligheten sin i markedet. “Med CPM sikter vi på å bygge merkevaren over tid. Det er en effektiv strategi for langsiktig effekt”.  

Slik setter du opp en CPM-kampanje i Admarket

 

  1. Velg en merkevarebyggende strategi: Vi anbefaler emosjonelle budskap og bred synlighet for å styrke forbindelsen til målgruppen din.
  2. Velg plattformer og enheter: Plasser annonsene dine i noen av Norges mest leste nettaviser som VG, Aftenposten eller E24. Vi hjelper deg også med å velge riktige enheter, enten det er mobil, nettbrett eller PC.
  3. Spesifiser målgruppen: Vi tilbyr avansert målretting for å sikre at annonsene dine treffer den rette målgruppen.
  4. Sett budsjett og kampanjeperiode: Velg hvor mye penger du vil bruke over hvor lang tid, så sørger vi for at kampanjen din gir maksimalt utbytte innenfor budsjettet ditt.

Last opp annonsen din: Har du alt klart er det flott! Trenger du hjelp? Da har vi “4 tips for effektiv annonsering” her.

 

 

 

Opprett din CPM-kampanje nå

 

La oss hjelpe deg i gang. Registrer deg hos Admarket og gjør det selv, eller kontakt en av våre rådgivere for personlig oppfølging. Vi hjelper deg til en sterkere merkevare!

 

Tips: Book minst 10 % Share of Voice (SOV)

Ved å sikre minst 10 % SOV får du optimal synlighet. Dette gir annonsen din en tydelig og sterk tilstedeværelse, noe som øker sannsynligheten for at den blir lagt merke til og husket av målgruppen.

Har du fått med deg disse?