CPC-annonsering med Admarket – Enkel oppstartsguide

Publisert November 8, 2024

av David Somngam Reuterdal, Digital Marketing Specialist

Hva er CPC, og hvorfor bruke det?

 

CPC står for “cost per click” som vil si at du betaler kun for faktiske klikk på annonsen din. Dette betyr at hver eneste annonsekrone går direkte til å skape handling, enten det er å generere leads, drive trafikk til nettsiden din, eller tiltrekke nye kunder. I Schibsted Admarket ser vi daglig hvordan denne modellen gir maksimal kontroll og fleksibilitet, til spesielt små bedrifter, uten å sprenge budsjettet.

“CPC er perfekt for små bedrifter som ønsker store resultater, liten risiko og full kontroll”.

 

Slik setter du opp en CPC-kampanje i Admarket

 

  1. Velg trafikkgenererende produkter
  2. Velg riktig annonseformat:
    Displayannonser er de tradisjonelle bannerannonsene, ideelle for synlighet og merkevarebygging.
    Native-annonser smelter inn med resten av innholdet på siden og gir en naturlig brukeropplevelse og høyt engasjement. Har du en artikkel du vil at folk skal lese er dette veien å gå.
  3. Målrett geografisk: Med våre løsninger kan du enkelt nå kunder i akkurat de områdene du ønsker, f.eks folk som bor i nærheten av butikken din. Da slipper du å betale for irrelevant trafikk.
  4. Sett budsjett og antall klikk: Bestem hvor mange klikk du ønsker å kjøpe eller sett et totalbudsjett for hele kampanjen din. Dette kan du også justere underveis.
  5. Last opp annonsen din: Har du ikke et design klart? Vi deler gjerne våre beste tips for å lage effektive annonser.

 

Kom i gang med CPC nå

 

Hos oss kan du raskt sette opp en CPC-kampanje. Det er intuitivt og enkelt. Registrer deg på Admarket i dag, så hjelper vi deg med å komme i gang.

Har du fått med deg disse?