Orkester Nord så en økning i billettsalget med lokal annonsering hos Schibsted

Publisert June 4, 2024

av Josefin Söderqvist, B2B Marketing Specialist

Orkester Nord, et Trondheimsbasert barokkorkester, har oppnådd stor internasjonal suksess gjennom albuminnspillinger og konserter både i inn- og utland. Selv om orkesteret har fått betydelig anerkjennelse i utlandet, ønsket de å styrke sin tilstedeværelse i Norge.

Valgte annonsering hos Schibsted for å effektivt treffe målgruppen

 

Orkester Nord trengte en effektiv måte å nå ut til et bredt norsk publikum, spesielt i forbindelse med deres første store konsert i Oslo, på Operans hovedscene.

Schibsted har også bidratt med ekspertise og rådgiving,
– Anna Helle, produsent i Orkester Nord.
For å møte disse behovene, valgte Orkester Nord innholdsmarkedsføring fra Schibsted og annonsering i Aftenposten. “Schibsted var et ideelt valg for å nå det norske publikummet og målgruppen vår, sier Anna Helle, produsent i Orkester Nord. Orkesteret fokuserte på målrettet annonsering i Oslo for å promotere deres storslåtte barokkopera. De benyttet Schibsteds plattform for annonsering, samt egne kanaler som sosiale medier og nyhetsbrev.

 

Samarbeidet med Schibsted har vært bra. Vi fikk god oppfølging, rask og effektiv kommunikasjon og en enkel mulighet til å følge kampanjens resultater, forteller Helle. 

 

Schibsted bidro også med ekspertise og rådgivning for å sikre at annonsene traff riktig målgruppe på en effektiv måte, legger Helle til.

Finn ut om innholdsmarkedsføring er noe for deg og din bedrift
Les mer om innholdsmarkedsføring her →

 

Fikk økt billettsalg og oppmerksomhet
 

Resultatene av annonsekampanjen og markedsføringsaktivitetene har vært svært positive. Effekten av markedsføringskampanjen har overgått våre forventninger, sier Anna Helle som kan skilte med flere gode resultater.

  • Økt billettsalg – Merkbar økning i billettsalget til Orkester Nord sin konsert i Oslo

 

  • Økt oppmerksomhet i det norske markedet –  Økt synlighet og gjenkjennelse i det norske markedet har gitt orkesteret en større tilhengerskare og bidratt til å etablere et ledende norsk barokkorkester.

 

  • Verdifull innsikt i hvordan nå  publikummet og målgruppen effektivt.

 

Den grundige oppfølgingen og støtten fra Schibsted har sikret at kampanjen har vært en suksess, sier Anna Helle. Orkester Nord planlegger nå flere prosjekter og konserter i Norge, med Schibsted som deres foretrukne markedsføringspartner. De er optimistiske og ser frem til å fortsette å bygge sin merkevare både nasjonalt og internasjonalt, og styrke sitt forhold til det norske publikum.

 

Se og les artikkelen om Orkester Nord i Aftenposten, laget av Schibsted Partnerstudio.

– Den norske prinsessen som revolusjonerte operahistorien.

Fyll inn skjema under og få et tilbud tilpasset din bedrift.

Har du fått med deg disse?