Annonsering av kulturtilbud – en kort guide

Publisert April 26, 2024

av Josefin Söderqvist, B2B Marketing Specialist

Med Schibsted kan du få frem budskapet ditt til en målgruppe med dedikerte kulturkonsumenter. Målgruppen vil være basert på data angående interesse for kultur, og da i første rekke at brukerne leser relevante saker i f.eks. Aftenposten og VG, samt bruk av ulike kulturtilbud; alt fra klikk på anmeldelser til kjøp av konsertbilletter, blant annet. 

 

Kunderådgiverne våre Rachid Bouzakraft og Marianne Pedersen har hjulpet en rekke bedrifter med markedsføring av kulturtilbud.

 

Marianne betoner vekten av å forstå og utnytte Schibsted-avisenes gode kontekst når det kommer til annonser for kultur. Konsumenter som er interessert i større kulturarrangementer eller tilbud er ofte villige til å reise langt for opplevelsens skyld, og en landsdekkende annonse kan derfor fungere godt.

 

For lokale kulturtilbud kan det være lurt å rette annonseringen mot et mer begrenset geografisk område i nærheten av arrangementet.

Hvilke kulturtilbud vil nordmenn prioritere å sette av penger til i 2024?

Last ned Kulturundersøkelsen og finn svarene!

Hvorfor velge Schibsted?

Rachid understreker at kontekst er avgjørende for god annonsering.

Ved å annonsere i en av våre aviser, plasserer du budskapet ditt i en troverdig og seriøs nyhetskontekst. 

Dette tiltrekker kulturinteresserte lesere. Annonsen din får en direkte kobling til kulturens verden. “Vi er ikke bare aviser, vi er en nøkkel til kulturelle opplevelser”, fastslår Rachid.

Print og digital: ulike formater, unike fordeler.

 

En trykt annonse, print, i Schibsted-aviser er en effektiv kanal for å nå ut til kulturkonsumenter.

 

“Print-annonsering er kostnadseffektivt og treffer våre dedikerte lesere – spesielt de som abonnerer på avisene våre”, sier Marianne.

 

Abonnentene vi snakker om her er ofte personer over 55 år som har økonomisk stabilitet og høyere utdanning. De utgjør en nøkkelkilde for kulturkonsumenter. Avisene med flest abonnenter i denne målgruppen er Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad. 

 

Tips! Ved å kombinere print med digital annonsering kan du sikre enda bredere dekning og treffe ulike segmenter av målgruppen. Les mer om fordelene med å kombinere print og digital her.

Admarket er Schibsteds annonseplattform for digital annonsering, og her kan du selv bestille og håndtere digitale annonser. Det er enkelt og fleksibelt.

For annonsører som vil bestille en printannonse, eller ønsker å kombinere print og digital, tilbyr vi muligheten for å få personlig hjelp fra en av våre erfarne kunderådgivere. Trykk på knappen “Få en gratis demo” nederst på siden, så tar vi kontakt!

Har du fått med deg disse?