Fikk høyt engasjement og flere besøkende hos Vitensentrene

Publisert February 5, 2024

av Josefin Söderqvist, B2B Marketing Specialist

Hos de 13 vitensentrene i landet kan barn og unge lære om matematikk, naturfag og teknologi ved å utforske det i praksis. 

 

– Matematikk, naturfag og teknologi skal være gøy! Flere har kanskje ikke fått en like spennende introduksjon til realfag og tenker at det ikke er noe for dem. Men gjennom lek og praksis på vitensentrene blir det morsomt å lære, forteller Georg Enga, markedssjef hos Vitensenter Nordland.

 

Dette budskapet ville Georg og hans kolleger i vitensentrene få ut til barnefamilier i Norge. Georg har jobbet med markedsføring for Vitensenter Nordland siden åpningen av senteret i 2021 og er ansvarlig for å gjøre Vitensentrene kjent i Norge.

– Mitt mål er å gjøre Vitensentrene kjent. Vi ønsker at enda flere barn og unge skal få en spennende introduksjon til realfag gjennom et besøk hos oss, forteller Georg.

Ville nå ut med mer enn bare reklame.

For å nå målet valgte Georg og vitensentrene å markedsføre seg på Schibsted sine nettsteder med innholdsmarkedsføring fra Schibsted Partnerstudio.

– Schibsted ble valgt på grunn av evnen til å nå et publikum effektivt. De kunne tilby et passende sted for å nå ut til vår målgruppe, spesielt familier og personer interessert i vitenskap og utdanning, sier Georg.

Produktet fra Schibsted Partnerstudio ble valgt for sin helhetlige tilnærming til innholdsmarkedsføring. Markedsavdelingen i vitensentrene synes det ga en unik mulighet til å skape informativt innhold som resonnerer med målgruppen.

 

– Vi ville ut med mer enn bare reklame. Her kunne vi også gi verdifull informasjon og innsikt om vitensentrene, forteller Georg.

Georg Enga, markedssjef Vitensenter Nordland. 

Fikk stort engasjement, økt kjennskap og flere besøkende hos vitensentrene

 

Georg mener samarbeidet fra start til gjennomføring av kampanjen var bra. Det var profesjonell støtte fra Schibsted gjennom hele prosessen som førte at kampanjens visjon ble effektivt omgjort til virkelighet.

 

– Deres ekspertise innen innholdsskaping og markedsføringsstrategi spilte en nøkkelrolle i kampanjens suksess, legger han til.

 

Kampanjen hos Schibsted bidro til å øke synlighet og kjennskap til vitensentrene. Det var høyt engasjement, mange klikk til artikkelen og et stort antall som leste hele artikkelen. Noe som viste en sterk interesse fra publikum. 

 

– Kampanjen forbedret ikke bare kjennskap til merkevaren vår, men bidro mest sannsynlig til flere besøkende hos vitensentrene. Spesielt i ferieperioder som påske og sommer, avslutter Georg.

Prøv innholdsmarkedsføring du også

Fyll inn skjema under og få et tilbud tilpasset din bedrift.

Våre rådgivere hjelper deg med innholdsmarkedsføring.

Har du fått med deg disse?