Innholdsmarkedsføring hos Schibsted er annonsekampanjer utformet som en artikkel med relevant og inspirerende innhold skreddersydd for din målgruppe. Disse artiklene er merket “annonsørinnhold” når de vises på våre nyhetsmedier eller nettsteder.
Innholdsmarkedsføring er et godt valg når du ønsker å nå et større publikum, treffe nye kunder og øke salget. Men, hvordan vet du om det faktisk er det rette valget for din bedrift?
Vi spurte Nora Evensmo Hvistendahl, innholdsleder i Schibsted Partnerstudio.
1) Du har et verdifullt budskap og en historie å fortelle.
– Det ligger utrolig mye kraft i en godt fortalt historie, sier Hvistendahl.
Innholdet bør informere, være engasjerende og vise løsning på en utfordring eller mulighet for målgruppen din.
Klarer du å gi verdi til dem som leser innholdet, er det større sannsynlighet for at de blir kundene dine. Du bør derfor alltid tenke på hva leseren skal få igjen for å bruke tid på ditt budskap, sier innholdslederen.
I snitt bruker leserne 50 sekunder eller mer på innhold produsert av Schibsted. Innholdsmarkedsføring gir deg derfor unik tid med målgruppen din i en troverdig kontekst.
Schibsted Partnerstudio har vunnet flere priser for produksjon av innholdsmarkedsføring, både for store og små bedrifter. Vi hjelper deg med å skape innhold som treffer og er tilpasset kanalen hvor du når din målgruppe.
2) Du har en tydelig målgruppe.
Innholdsmarkedsføring er mest effektivt når du vet hvem du vil nå ut til med budskapet ditt.
– Målgruppen din avgjør hvilke innholdsgrep vi tar i bruk og valg av kanal for at du skal treffe riktige lesere mest effektivt, sier Hvistendahl.
Nyhetsmediene og nettstedene våre har alle sine unike målgrupper. Våre rådgivere er eksperter på å finne riktig kanal for målgruppen din og kan hjelpe deg med dette.
3) Du er villig til å investere for gode resultater.
Innholdsmarkedsføring av høy kvalitet krever tid og innsats. For å få godt innhold må du være villig til å sette av tid til produksjon og promotering i riktig kanaler.
Vi har gjort innholdsmarkedsføring mer tilgjengelig for deg som har mindre budsjett
Som liten bedrift kan du nå få produksjon av en innholdsartikkel og synlighet på enten VG, Aftenposten, Stavanger Aftenblad eller Bergens Tidende for kroner 52 500,-. Pakken inkluderer produksjon av artikkel (eks. bilder/foto) og 400 000 digitale visninger. Se et eksempel på hvordan det kan se ut her.
4) Du ønsker å måle resultatene dine.
Hos Schibsted har vi god rapportering på resultater fra innholdsmarkedsføring. Vi gir deg oversikt over hvordan det går med kampanjen din og gjør små endringer for optimale resultater. Slik får du mest mulig ut av budsjettet ditt.