Schibsteds innsats for inkluderende annonsering gjør annonsering mer tilgjengelig enn noensinne. Med Admarket og dedikert kundestøtte sikrer Schibsted tilgjengeligheten av høykvalitets nyhetsmedier ved hjelp av inntektene fra annonsering. Dette styrker deres engasjement for uavhengig journalistikk, en kritisk komponent i et demokratisk samfunn.
Wenche Setsaas, leder for Schibsteds annonseprodukt- og løsningsteam, forklarer:
Vi arbeider for inkluderende annonsering, som betyr at det skal være enkelt for alle typer virksomheter å annonsere, uavhengig av størrelse eller kunnskap innen annonsering. Med selvbetjeningsplattformen Admarket har vi gjort det mulig å kjøpe annonser på tvers av Schibsteds nyhetsmedier og markedsplasser, som VG, Aftonbladet, Aftenposten og Svenska Dagbladet, uten behov for dyp kunnskap innen annonsering og markedsføring.
“Vårt mål er å tilby markedets beste annonseringsmuligheter gjennom en brukervennlig selvbetjentplattform som fungerer for flesteparten av virksomheter i Norge og Sverige.”
– Wenche Setsaas, Head of Ad Solutions
Utfordringene med utviklingen av en brukervennlig annonseplattform:
Wenche Setsaas understreker den spennende utfordringen med å utvikle en plattform som er enkel for personer med alle nivåer av teknisk kompetanse samtidig som den leverer de beste annonseproduktene. Vi legger alltid vekt på brukeropplevelsen, både når vi utvikler nye funksjoner og for kundestøtte rundt plattformen.
Hjelp til små og mellomstore bedrifter med effektiv annonsering:
De fleste norske og svenske virksomheter er små eller mellomstore. For å støtte disse bedriftene, har Schibsted et spesialistteam for kundesuksess tilgjengelig via chat, e-post og telefon.
Kjersti, SMB Customer Success Manager hos Schibsted, forklarer: “Vi rådgir bedrifter som investerer i annonsering hos Schibsted og som bruker Admarket for første gang. Vi hjelper også kunder med å forstå effekten av annonseringen og optimalisere annonsekampanjer for å nå forretningsmålene.”
“Gjennom teamet vårt med spesialister sørger vi for at kundene våre får den støtten de trenger. Både med å bruke Admarket og med å forstå effekten av investering i annonsering.”
– Kjersti, Customer Success Manager
Viktig rolle til teamet rundt Admarket:
Teamet som jobber med Admarket spiller en avgjørende rolle i å gjøre annonseringsløsninger tilgjengelige for små og mellomstore bedrifter. – Sammen gjør vi annonsering tilgjengelig for alle typer bedrifter, uavhengig av størrelse og tidligere kompetanse innen annonsering. Det er veldig motiverende å se at kundene våre oppnår suksess, spesielt når dette bidrar til det større formålet med uavhengige nyhetsmedier, avslutter Wenche Setsaas.